Tuesday, August 23, 2011

Do we REALLY care?

Assalamualaikum wbt,

Sekarang ini sedang busy untuk persiapan exam (final HIGO modul examination). Sila tembak doa.

Jadi hari ini sekadar sesuatu untuk renungan kita semua. Adakah kita ambil peduli? adakah kita pernah bertanya sekurang-kurangnya mereka yang berada disekeliling kita? Di luar sana masih ada yang mencari cahaya illahi, sebagaimana dikau memerlukannya mereka juga menginginkannya. From now on start to care, care by heart. If you already care, do you really, really care?


and one more video, fikir-fikirkan... sekadar renungan bersama.

Apakah yang akan dikau lakukan?


Oh Allah, dalam persiapan aku menempuh peperiksaan akhir modul ini, jangan Engkau lupakan aku tentang peperiksaan aku di sana kelak. Aku jadi bimbang seandainya dalam kalutnya aku mempersiapkan diri menghadapi peperiksaan ini, aku lupa untuk mempersiapkan diri menghadapi peperiksaanmu nanti, aku jadi lupa dengan persiapan terakhir malam ramadhanku. Allah kuatkan aku, tabahkan aku menghadapi malam-malam terakhir ramadhan ini. Jadikanlah ramadhan ini hangat, yang cukup hangat sebagai bekalan aku nanti.

"Ya Allah, aku pertaruhkan kepadaMu apa yang Engkau ajarkan kepadaku, kembalikanlah semula kepadaku apabila aku memerlukannya"

No comments:

Post a Comment