Monday, January 16, 2012

CVS Module: Renew niat

ku lihat perjalanan ini masih jauh....

Salam alaik,

Today got presentation, well ILA presentation. This time Chest Pain. Hopefully, everything will run smoothly, Insyallah.


Just want to update and renew 'niat'

"Ya Allah,
Jadikanlah ilmu yang aku pelajari ini adalah ilmu yang mendekatkan aku padaMu,
Jadikanlah ilmu yang aku timba ini adalah ilmu yang membuka mataku tentang kehebatan ciptaanMu,
Ya Allah, 
Jadikanlah ilmu ini ilmu yang bermanfaat untuk kehidupan dunia dan lebih-lebih lagi di akhiratku kelak,
Jadikanlah ilmu ini ilmu yang akan membawa aku menemuiMu,
dan dengan ilmu ini juga aku mohon ya Allah untuk membawa orang lain bersama mendekatiMu
Ya Allah,
aku mohon ingatan yang kuat, fikiran yang bersih dan kefahaman yang jelas.
Hanya kepadaMu tempat aku memohon harap dan pertolongan.
Amin"


"Jika engkau meminta maka mintalah kepada Allah dan jika engkau memohon pertolongan maka mohonlah pertolongan kepada Allah"
[HR. At-Tarmidzi]


Be blessed
Read Quran
Perform Solat
=)

do pray for me, k

1 comment: